Search
Close this search box.
تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر | هزینه ، مزایا ، معایب

آنچه می خوانید...

از آنجایی که دیواره‌ی واژن حاوی فیبر‌هایی از جنس کلاژن می‌باشد، با گذشت زمان و کشیده شدن آن ها، دیواره‌ی واژن می‌تواند خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. این اتفاق می‌تواند باعث کاهش میزان لذت رابطه‌ی جنسی و بی اختیاری ادرار شود. یکی دیگر از پیامدهای از دست رفتن خاصیت ارتجاعی واژن، بروز عفونت‌های مکرری است که بسیار ناراحت کننده می باشند. پیشرفت علم و تکنولوژی به ما این امکان را داده که از یک تکنیک انقلابی برای سفت کردن دیوارههای شل شده‌ی واژن استفاده کنیم. این تکنیک نوین جوانسازی یا تنگ کردن واژن با لیزر است. در استفاده از لیزر مخصوص، با تحریک کردن رشد کلاژن، دیواره واژن سفت خواهد شد و در نتیجه حس جوانی به شما باز خواهد گشت. علاوه بر این، بازخوردها نشان داده است که تنگ کردن واژن با لیزر به کسانی که از خشکی ها و عفونت های مکرر واژن رنج می برند نیز کمک کننده است.

تنگ کردن واژن با لیزر

با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در ارتباط با این تکنیک درمانی کارآمد، در اختیار شما قرار دهیم.

رفع گشادی واژن با لیزر

ممکن است بعد از زایمان و یا اضافه وزن احساس کنید که دیواره های واژن در زمان مقاربت مقاومت سابق را از دست داده است. شاید لذت گذشته را از دست داده باشید و احساس کنید که دچار گشادی واژن شده اید. این عارضه با بالارفتن سن نیز ایجاد می شود و بیشتر هم در اثر ضعیف شدن ماهیچه و عضلات دیواره واژن است که این مشکل را ایجاد می کند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی امروزه با روش های ساده و سریع می توان مشکلات و بیماری های زنان را بر طرف نمود . استفاده از لیزر همان تکنیک شفابخش است که می تواند بسیاری از عوارض و آسیب های وارد شده به ناحیه واژن را برطرف نماید.

در این ویدئو دکتر پوپک یحیوی بهترین روش ها برای از بین بردن گشادی واژن را خاطر نشان کرده اند.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره با ایشان در ارتباط باشید و معاینات لازم در این خصوص را انجام دهید.

زمانی که سن بالا می رود و یا زایمان های سخت را تجربه می کنید بافت واژن تحت تاثیر قرار می گیرد و برای تولید کلاژن که مهم ترین امر برای جوانی و شادابی آن است را از دست می دهد، با استفاده از دستگاه لیزر و تابش اشعه آن به دیواره واژن می توان این محیط را برای تولید کلاژن تحریک نمود . در نتیجه ناحیه ی مورد نظر به خوبی جوانسازی شده و با ایجاد جریان خون تازه و تولید کلاژن تنگ تر و مقاوم تر می شود. استفاده از لیزر برای تنگ کردن واژن باعث بهبود بافت این ناحیه و تولید کلاژن سازی سازی می شود که می تواند به طور همزمان مشکلات دیگری مانند :

  • افتادگی و سستی واژن
  • احساس خشکی و خارش واژن
  • سوزش و درد
  • عفونت و تورم

را نیز درمان نماید. در این خصوص می توانید مشاوره های بهترین جراح تنگ کردن واژن را دریافت نمایید.

بهبود خارش، سوزش و خشکی واژن، بهبود و رفع درد در زمان رابطه جنسی، کاهش عفونت ادراری و تورم، احساس بهبود در روابط جنسی و ارگاسم های بهتر

از مهمترین مزایای این روش زیبایی و درمانی افزایش انعطاف پذیری بیشتر عضلات، افزایش خونرسانی، تنگ کردن کانال واژن، جوانسازی واژن و کاهش عفونت های ناشی از روابط جنسی می باشد .

کاندیداهای مناسب انجام عمل تنگ کردن واژن با لیزر

انجام عمل تنگ کردن واژن با لیزر برای افرادی که در لیست زیر مشاهده می کنید مناسب است.

  • افرادی که پس از زایمان و یا افزایش سن شان، واژن شان گشاد می شود.
  • از آتروفی و یا خشکی واژن رنج می برند.
  • هنگام خندیدن و یا دویدن از مشکل نشت مثانه رنج می برند.
  • بعد از یائسگی حس جنسی خود را از دست داده اند.

جوانسازی واژن با لیزر چه چیزی را می تواند درمان کند؟

جوانسازی واژن با لیزر می تواند موارد زیر را درمان کند.

  • درد و نارضایتی در هنگام داشتن رابطه‌ی جنسی.
  • عدم ترشح مواد روان سازی (lubrication) طبیعی.
  • نداشتن حس در هنگام انجام مقاربت.
  • ملتهب شدن واژن.
  • نشت مثانه در اثر بی اختیار شدن ادرار.

تنگ کردن واژن با لیزر می تواند به کسانی که از خشکی ها و عفونت های مکرر واژن رنج می برند کمک کند.

درمان به چه صورت انجام می شود؟

استراتژی تنگ کردن واژن با لیزر یک روش درمانی غیر تهاجمی و غیر سایشی می باشد. در این روش از حرارت لیزر کنترل شده برای تحریک تولید کلاژن و خون رسانی، برای بهبود ضخامت و کشش دیواره‌ی واژن استفاده می‌شود. توجه کنید پرتو‌ی لیزر تولید شده در این درمان به صورت پالسی منتشر خواهد شد که باعث بروز آسیب به دیواره‌ی سطحی واژن نمی‌شود. این اشعه‌ی لیزر باعث رشد فیبرهای الاستین و کلاژن در لایه های عمیقی از دیواره‌ی واژن می شود. در نتیجه، پس از انجام عمل، مقاربت دردناک به دلیل خشکی واژن تسکین خواهد یافت.

عوارض و خطرات مربوط به تنگ کردن واژن با لیزر

به طور کلی واکنش های نامطلوب به درمان های جوانسازی واژن نادر می باشند. شایع‌ترین عوارضی که پس از درمان تنگ کردن واژن با لیزر گزارش شده، مقداری لکه بینی، سوزش خفیف و احتمالاً مقداری ترشح اضافی است. این عوارض به سرعت از بین خواهند رفت. مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن را جدی بگیرید و سعی کنید تمامی نکات را از جراح دریافت نمایید.

آزمونی سریع برای مشخص کردن این که آیا شما به جوانسازی واژن با لیزر نیاز دارید یا خیر.

اگر به هر یک از سوالاتی که در ادامه از شما پرسیده می شود، پاسخ «بله» بدهید، ممکن است به انجام عمل تنگ کردن واژن با لیزر نیاز داشته باشید.

  • آیا احساس می کنید که واژن شما شلتر از گذشته شده است؟
  • آیا داشتن رابطه‌ی جنسی کمتر از گذشته برای شما لذت بخش است و برانگیختگی کمتری دارید؟
  • آیا به میزان کمتری از قبل به ارگاسم می رسید؟
  • آیا رابطه‌ی شما تحت تأثیر احساسات شما نسبت به ظاهر، احساس و یا عملکرد واژن تان قرار گرفته است؟
  • آیا وقتی می خندید، عطسه می کنید،  سرفه می کنید یا چیزهای سنگینی بلند می کنید، ادرار به داخل لباس زیرتان نشت می کند؟
  • آیا واژن شما خشک و تحریک شده است و به راحتی آسیب می بیند؟

داشتن سوزشی خفیف در ناحیه‌ی واژن، یکی از شایع‌ترین عوارضی که پس از درمان تنگ کردن واژن تجربه خواهید کرد.

تنگ کردن واژن با لیزر چه مزایایی دارد ؟

مهم ترین مزیت تنگ کردن واژن با لیزر عدم نیاز به جراحی است، شما برای رفع گشادی واژن نیازی به جراحی و یا برش واژن ندارید، این روش به مراتب راحت تر و ساده تر خواهد بود. اما این نکته را باید در نظر داشت که استفاده از لیزر برای افرادی مناسب است که دچار افتادگی و یا گشادی نسبی در واژن شده اند. در مواردی که گشادی واژن و یا آسیب به آن زیاد باشد هم به جهت رفع گشادی و هم از نظر زیبایی نیاز به جراحی خواهد بود. بنابراین این مورد را در نظر داشته باشید که ممکن است در جلسات مشاوره قبل از عمل پزشک به شما روش های دیگری را پیشنهاد دهد.

به طور کلی تنگ کردن واژن با لیزر مزایای زیر را به همراه دارد :

سرعت بالا و نتیجه دهی فوری

این روش ساده، سریع و راحت است و شما نیازی به مراقبت های ویژه ندارید. می توانید بعد از انجام به منزل باز گردید و بعد از مدت بسیار کوتاهی نتیجه آن را احساس کنید. سرعت بالایی که در دستگاه های لیزر برای ایجاد تنگی وجود دارد بسیار عجیب است . البته باید به روش کار جراح و دستگاه لیزری که قدرت کافی را داشته باشد نیز توجه داشته باشید. در هر صورت برای گشادی های مختصر تا متوسط بهترین نتیجه دهی را ارائه می کند.

ایمن بودن و بهداشت

استفاده از لیزر بسیار بهداشتی و ایمن است و خطر ابتلا به عفونت و یا بیماری های زنان را به همراه ندارد. از این رو می توانید به راحتی از این تکنیک استفاده کنید و نگران مشکلات و بیماری های بعد از آن نباشید. این دستگاه همچنین کمک می کند که برخی از مشکلات دیگر مانند خشکی و یا عفونت واژن نیز درمان شود. که این موارد توسط بهترین جراح زیبایی واژن در زمان معاینه و عمل مد نظر قرار می گیرد.

دوره نقاهت کوتاه و عدم نیاز به جراحی

همانطور که اشاره شد استفاده از لیزر نیازی به جراحی ندارد و شما برش یا بخیه ای را تجربه نمی کنید. تنها برخی مراقبت های ساده است که به شما آموزش داده می شود و نیاز به رعایت آن دارید. در غیر این صورت شما می توانید بدون نیاز به بستری و یا استراحت مطلق به منزل بازگردید و امور روزمره تان را انجام دهید.

سوالات تنگ کردن واژن با لیزر

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *