Search
Close this search box.
روش های جوانسازی واژن

روش های جوانسازی واژن

آنچه می خوانید...

امروزه جوانسازی واژن یکی از عمل های محبوب در بین خانم ها است .پیش از این نسبت به مشکلات و آسیب های ظاهری واژن زنان احساس شرم و ناراحتی داشتند اما با توجه به اهمیت این مساله و نیز مشکلاتی که در زندگی زناشویی ایجاد می کرد بهترین راهکار درمان کشلات ظاهری واژن و آسیب های وارد شده به آن بود. خوشبختانه در این سال ها خانم ها احساس صمیمیت بیشتری با جراحان زیبایی زنان دارند که باعث شده تعداد مراجعین برای انجام عمل های زیبایی واژن بیشتر از سابق و اهمیت به این مساله دو چندان شود.

روش های جوانسازی واژن

زیبایی واژن کمک می کند تا مشکلاتی نظیر گشادی واژن ، افتادگی آن ، تغییرات ظاهری مانند تیرگی و افتادگی پوست به خوبی برطرف شده و  فرد بعد از انجام آن دارای افزایش اعتماد به نفس جنسی چشمگیری شود.

برای جوانسازی واژن روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به نیاز فرد و میزان تغییرات لازم موثرترین آن انتخاب می شود. با مراجعه به بهترین جراح زیبایی واژن مشاوره های دقیقی در رابطه با عمل های زیبایی واژن و جوانسازی آن دریافت می کنید. ممکن است به طور همزمان به یک یا چند روش نیاز داشته باشید که در این صورت تصمیم درباره اولویت بندی عمل ها گرفته خواهد شد. به طور کلی روش های جوانسازی واژن شامل موارد زیر است :

لابیاپلاستی از روش های زیبایی واژن

لابیاپلاستی عمل جراحی است که با حذف یا کوچک کردن لابیامینور یا قسمت های اضافی و بیرون زده واژن ظاهر بهتر و زیبا تری به آن می بخشد. بیرون زدگی و افتادگی لابیا که سایز بسیار بزرگی دارند علاوه بر تخریب ظاهر واژن مشکلاتی نظیر بوی بد واژن و درد در زمان پوشیدن لباس های تنگ را به همراه دارد. بزرگ بودن لابیا درد در زمان مقاربت را به همراه دارد و باعث می شود ظاهر آن تیره تر از حالت معمول به نظر برسد. با از بین بردن بخش های اضافی و پوست های آویزان ظاهر واژن زیبا و شاداب شده و جوانسازی را به همراه دارد.برای انجام این جراحی مراجعه به بهترین جراح لابیاپلاستی از مهم ترین موارد است. چرا که انجام این عمل نیاز به دقت، مهارت و تجربه از جانب جراح دارد تا موفقیت بعد از عمل با درصد بالایی همراه باشد.

نارضایتی جنسی

از بین بردن گشادی واژن

گشادی واژن عارضه ای است که بعد از زایمان و یا در اثر افزایش وزن  یا عوامل دیگر ایجاد می شود، این وضعیت به غیر از مشکلاتی که در روابط زناشویی ایجاد می کند می تواند با بیماری هایی برای زنان همراه باشد.از این رو برای از بین بردن عوارض ایجاد شده بهترین گزینه مراجعه به بهترین جراح تنگ کردن واژن و دریافت مشاوره ای تخصصی در این زمینه است. ایشان با معاینه دقیق واژن میزان آسیب وارد شده را بررسی می کند و مقاومت دیواره های واژن را بررسی می کند بعد از معاینه واژن گزینه های درمان را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر گشادی واژن مختصر باشد به کمک لیزر و یا آر اف می توان درمان خوبی را ایجاد نمود. در غیر این صورت در گشادی زیاد واژن نیاز به انجام جراحی است تا به طور کامل ورودی و داخل واژن لیفت و کشیده شود تا کانال ورودی واژن تنگ و ارتجاعی شود.

جراحی تنگ کردن واژن یکی از روش‌های درمان گشادی واژن است که می‌تواند به طور قابل توجهی باعث بهبود وضعیت بیمار و از بین رفتن مشکلات جنسی شود. در این روش، پزشک با استفاده از تکنیک‌های مختلفی از جمله برش و دوخت، عضلات را درون واژن قوی تر می‌کند این تقویت عضلات باعث محکم شدن دیواره واژن و ایجاد محیطی تنگ تر از گذشته خواهد شد ممکن است به طور همزمان از لیزر هم کمک گرفته شود و برای بیمار فضای مناسب تری برای رابطه جنسی فراهم می‌کند.

جراحی پرینه از روش های جوانسازی واژن

ممکن است در اثر جراحی های کف لگن و یا زایمان های طبیعی فرد در ناحیه پرینه دچار پارگی یا آسیب شود. ناحیه پرینه حد فاصل مقعد و ورودی واژن است که ممکن است آسیب دیده و پاره شده باشد . هرچند که در جراحی این بخش بخیه زده می شود اما ممکن است باعث تخریب زیبایی ظاهری آن شود و یا اینکه بیمار احساس بیرون زدگی داشته باشد. در این شرایط برای ایجاد شرایط بهتری در ظاهر واژن از جراحی پرینه کمک گرفته می شود.

جراحی پرینه یا پرینوپلاستی توسط جراح زیبایی واژن انجام می شود و در واقع یک روش جراحی برای درمان پارگی های پرینه است.

از بین بردن تیرگی واژن

ممکن است به هر دلیلی واژن تیره و سیاه شود. تیرگی واژن بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی ، افزایش وزن ، کشیدگی کشاله ران ها و یا بارداری ایجاد می شود که ظاهر واژن را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کاهش اعتماد به نفس در خانم ها می شود. یکی از شیوه های جوانسازی واژن سفید کردن آن به کمک لیزر یا سایر روش ها است. سفید کردن واژن می تواند در کنار روش های دیگر مانند تزریق ژل به واژن و یا تزریق چربی به واژن نتیجه بسیار چشمگیری به همراه داشته باشد که در این صورت فرد شرایط بسیار مطلوبی را تجربه خواهد کرد.

بهبود ارگاسم با روش های جوانسازی واژن

یکی از بهترین خدماتی که برای جوانسازی واژن وجود دارد امکان بهبود بخشیدن به ارگاسم و افزایش تحریک پذیری خانم ها از طریق تقویت نقاط حساس است. بخش هایی از ناحیه تناسلی مانند نقطه جی و کلیتوریس بهترین مناطقی هستند که به کمک تزریق ژل تقویت می شوند ودر حین رابطه جنسی باعث برانگیختگی جنسی بیشتری در خانم ها می شوند. این مورد به خصوص در افرادی که از بی میلی جنسی رنج می برند مناسب است.

درمان افتادگی واژن بعد از لاغری

تزریق ژل به واژن یا تزریق چربی به واژن یک روش درمانی است که ممکن است برای برخی از مشکلات و عوارض مربوط به واژن توصیه شود، معمولا این تزریقات در مواردی بعد از لاغری و کاهش وزن که واژن دچار کاهش سایز و افتادگی می شود نیاز است .

ژل‌های استفاده شده در تزریق به واژن ممکن است شامل مواد آبرسان، ضد التهاب، آنتی‌قارچ، ضدعفونی کننده و یا ترکیبی از این مواد هستند که خاصیت جوانسازی و زیبایی واژن را داشته و حجم از دست رفته آن را جبران می کند. مشاهده می شود که بعد از تزریق ژل یا چربی، واژن به میزان قابل توجهی روشن تر می شود. ژل های مورد استفاده برای واژن معمولا غلیظ تر از ژل هایی هستند که در زیبایی صورت مورد استفاده قرار می گیرند. اگر در مواردی فرد تمایل به تزریق چربی داشته باشد این چربی ها از قسمت هایی مانند شکم و پهلوها گرفته شده و بعد از تصفیه و آماده سازی در واژن تزریق می شود.

قبل از تزریق ژل به واژن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. جراح زیبایی واژن می‌تواند بر اساس علائم و تاریخچه پزشکی شما، نوع مناسب ژل را معرفی کند و دستورالعمل‌های لازم را به شما ارائه دهد.

مهم است که توجه داشته باشید که تزریق ژل به واژن تنها روش درمانی برخی از مشکلات و عوارض واژنی است و برای هرگونه مشکل و عارضه، مشورت با پزشک معالج خود الزامی است.

درمان پارگی واژن در اثر زایمان طبیعی

یکی از عارضه هایی که بعد از زایمان طبیعی ایجاد می شود، ایجاد شکاف بیش از اندازه در ناحیه پرینه ( فاصله میان واژن تا مقعد) است که این پارگی علاوه بر مشکلات ظاهری ناخوشایندی که ایجاد می کند احساس بیرون زدگی و درد در زمان مقاربت را به همراه دارد. بسیاری از خانم ها از این مشکل بعد از زایمان رنج می برند که با عمل جراحی در این ناحیه می توان بافت آسیب دیده را ترمیم و بیرون زدگی ها را جبران نمود. همچنین می توان به کمک لیزر بخش های برش خورده را نیز ترمیم نمود.

زیبایی واژن با لیزر

امروزه لیزر کاربردهای بسیار زیادی در زیبایی واژن دارد، در مواردی مانند خشکی واژن و یا درد در زمان مقاربت می توان از درمان لیزری کمک گرفت. دستگاه های لیزر با تابش امواج الکترومغناطیس کمک می کنند تا بافت واژن ترمیم شده و یا برای کلاژن سازی تحریک شود. بسیاری از عارضه ها مانند گشادی کانال واژن و یا خشکی بیش از اندازه آن بعد از تابش اشعه لیزر درمان می شود. ممکن است یک شخص با توجه به میزان مشکلاتی که به همراه دارد یک یا چند جلسه درمان را لازم داشته باشد اما نتایج چشمگیر استفاده از لیزر درست بعد از اولین جلسه هم قابل مشاهده خواهد بود.

جوانسازی واژن با لیزر یک تکنیک فوق العاده برای زنانی است که آسیب های سطحی و معمولی در واژن دارند و می خواهند بدون تهاجم و بدون جراحی مشکلات آن را برطرف سازند. منظور از جوانسازی واژن رفع مشکلات و بیماری هایی است که کیفیت رابطه زناشویی و عملکرد خانم ها در زمان فعالیت روزانه را تحت تاثیر قرار داده است.

نتیجه گیری

امروزه با توجه به اهمیت کیفیت روابط در زندگی زناشویی بهتر است که خانم ها بدون احساس شرم و نگرانی نسبت به درمان مشکلاتی که در ناحیه تناسلی دارند اقدام نمایند. بسیاری از مشکلاتی که در ناحیه تناسلی و واژن ایجاد می شود بدون خواسته ی قلبی فرد بوده و تنها شرایط زندگی باعث ایجاد آن شده اند . در این وضعیت گزینه های درمانی بسیار ایده آلی برای این عارضه وجود دارد که با توجه به شرایط فرد توسط جراح زیبایی واژن انتخاب و اعمال می شود.

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *