Search
Close this search box.
نزدیکی بعد از رابطه جنسی

رابطه جنسی بعد از تنگ کردن واژن

آنچه می خوانید...

رابطه جنسی بعد از تنگ کردن واژن یک موضوع مهم و حساس است که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. رابطه جنسی پس از تنگ کردن واژن نیازمند بررسی دقیق و رویکردهای مناسب هستند. در برخی موارد، این وضعیت می‌تواند به علت عدم راحتی و درد در حین جنسیت، مشکلات ارتباطی و حتی نارضایتی جنسی منجر شود. از این رو، مطالعه پیامدهای تنگ شدن واژن و استفاده از راهکارهای مختلف مانند مشاوره جنسی، تمرینات فیزیکی یا درمان‌های دارویی می‌تواند به بهبود رابطه جنسی پس از این وضعیت کمک کند.

نزدیکی بعد از رابطه جنسی

شرایط نزدیکی بعد از تنگ کردن واژن

به احتمال زیاد بعد از جراحی منتظر خواهید بود که نتیجه ی عمل را بررسی کنید و میزان تغییراتی که حین جراحی ایجاد شده است را متوجه شوید. برای قضاوت درابره عملکرد جراح و تغییرات ایجاد شده نیاز به گذراندن دوره نقاهت و از بین رفتن التهابات واژن است. بنابراین شما باید از نظر جسمی و روحی آمادگی لازم برای برقراری رابطه جنسی را داشته باشید. شما بلافاصله بعد از جراحی امکان برقراری رابطه جنسی را ندارید و نیاز است که حتما این دوره سپری شود. شما حدود دوماه برای برقراری رابطه جنسی محدود هستید و امکان انجام آن را نخواهید داشت . در این دوره باید شرایط محیطی واژن به خوبی ترمیم و بازسازی شود و تمامی تغییرات ایجاد شده مانند برش و بخیه ها بهبود یابند. بعد از پایان دوره نقاهت شما می توانید به راحتی این اقدام را انجام داده و بدون مشکل زندگی روزمره تان را ادامه دهید.

نیاز است که شما مراقبت های بعد از جراحی تنگ کردن واژن را طبق دستورات جراح انجام دهید. در این صورت است که بهبودی ارگاسم خانم ها به صورت کامل حاصل می شود و عملکردهای جراح نتیجه ایده آل را ارائه می کند. به یاد داشته باشید که مراقبت های بعد عمل نقش مهمی در نتیجه نهایی خواهد داشت. برخی از مهم ترین عملکرد های بعد از تنگ کردن واژن شامل موارد زیر است :

  • بعد از عمل از انجام حرکات کششی خودداری کنید .
  • برای نشستن از یک صندلی راحت استفاده کنید و حتما از یک بالشتک نرم کمک بگیرید.
  • به صورت مرتب ناحیه تناسلی را شستشو دهید و از شوینده های مخصوص استفاده کنید.
  • بعد از هربار شستشو و استحمام واژن را با سشوار خشک کنید.
  • رژیم غذایی تان را طوری تنظیم کنید که از ابتلا به یبوست جلوگیری نمایید. مصرف مایعات و فیبر بهترین گزینه است.
  • از بلند کردن اجسام سنگین و وارد کردن فشار به لگن خودداری کنید.
  • بخیه ها را دستکاری نکنید و به هیچ عنوان برای بررسی داخل واژن اقدام نکنید.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اولین رابطه جنسی بعد از تنگ کردن واژن

احتمال تجربه اولین رابطه بعد از جراحی برای شما کمی دشوار باشد درد هنگام رابطه جنسی به صورت دائمی طبیعی نیست اما بعد از جراحی این امر موقت است. سعی کنید استرس را از خود دور کنید و آمادگی لازم را از نظر روحی در خود ایجاد نمایید. از همسرتان بخواهید که با شما همراهی لازم را داشته باشد و اولین اقدام بعد از جراحی را صبورانه انجام دهید. ممکن است تنگی واژن در اولین بار بعد از جراحی بسیار زیاد باشد به همین جهت توصیه می شود که از روان کننده و یا روغن های بدن کمک بگیرید. قبل از برقراری رابطه جنسی حتما دوش آب گرم بگیرید این اقدام باعث می شود که عضلات لگن شما آماده تر باشند و دچار انقباض نشود. سعی کنید در اولین رابطه جنسی تان بعد از جراحی زمان کوتاهی را به آن اختصاص دهید و بعد از یک یا دو روز مجدد اقدام کنید. بعد از یک یا دوبار برقراری رابطه ، شرایط محیطی جدید واژن نیز آماده تر خواهد شد و بعد از آن شما نیز آمادگی بیشتری خواهید داشت.

اگر احساس سوزش و یا خارش بیش از اندازه داشتید از ادامه رابطه خودداری نمایید و با پزشک در میان بگذارید. احساس کشیدگی و درد در ورودی واژن طبیعی است و به مرور زمان برطرف خواهد شد ، بهترین راهکار برای رفع آن استفاده از روغن و روان کننده است.

سخن پایانی

بعد از انجام جراحی تنگ کردن واژن نیاز است که مراقبت های لازم را به خوبی انجام داده و دستورات بهترین جراح زیبایی واژن را به طور کامل انجام دهید. برای برقراری رابطه جنسی بعد از عمل نیاز است که آمادگی لازم را داشته باشید. گرفتن دوش آب گرم و استفاده از روان کننده ها کمک می کند که اولین رابطه جنسی بعد از جراحی راحت تر باشد. ممکن است کمی استرس و نگرانی داشته باشید و این امر باعث ایجاد انقباض در لگن می شود. سعی کنید که کنترل خوبی روی هیجانات داشته باشید و اولین آمیزش بعد از جراحی را به آرامی انجام دهید. اگر احساس درد دارید طبیعی است و بعد از یک یا دوبار تکرار برطرف خواهد شد. در هر صورت اگر مشکلی برای برقراری رابطه جنسی وجود داشت با جراح در میان بگذارید.

سوالات متداول رابطه جنسی بعد از تنگ کردن واژن

چرا باید بعد از جراحی های زیبایی واژن تا مدتی از انجام رابطه جنسی پرهیز نمود؟


بعد از انجام جراحی‌های زیبایی واژن، پزشک به دلایلی چون بهبود و بازسازی واژن، کاهش خطر عفونت و کاهش تنش و درد در واژن توصیه می کند که تا مدتی از انجام رابطه جنسی پرهیز شود.

آیا پس از تنگ کردن واژن، بانوان در حین مقاربت جنسی، اذیت می شوند؟

در دفعات اولی رابطه جنسی فرد احساس درد داشته و این حس درد به تدریج رفع می شود.

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *