Search
Close this search box.
ترمیم لابیاپلاستی

جراحی مجدد یا ترمیم لابیاپلاستی !

آنچه می خوانید...

ممکن است بعد از جراحی لابیاپلاستی دچار مشکلاتی شوید که از نتیجه آن ناراضی باشید. البته این عوارض یقینا در اثر مراجعه به پزشک بی تجربه یا غیر متخصص در این زمینه است که معمولا با آسیب هایی در ناحیه لابیا و بهم ریختگی تقارن لابیا همراه می شود. عوارض ناشی از لابیاپلاستی تحت جراحی ترمیم لابیاپلاستی قابل درمان و اصلاح است؛ اگر به جراح با تجربه و متخصص لابیاپلاستی مراجعه نمایید. در این مطلب آسیب هایی که ممکن است در جراحی لابیاپلاستی غیر اصولی ایجاد شود را خاطر نشان نموده ایم با ما همراه باشید.

در چه مواردی ترمیم لابیاپلاستی نیاز است؟

عمل ترمیم لابیاپلاستی یک جراحی ضروری نیست. انجام این جراحی تنها در صورتی نیاز است که شما تجربه ای ناموفق و ناخوشایند از جراحی داشته باشید. در واقع اگر جراح به خوبی لابیا را تحت جراحی قرار ندهد و تغییراتی که باید انجام نشود، عوارض ناشی از عمل لابیاپلاستی در پی دارید. برای بار دوم نیاز است که شما جراحی ترمیم لابیاپلاستی انجام دهید.

در این جراحی اگر آسیبی به ناحیه واژن یا لابیاوارد شده باشد یا اگر بخشی از آن تحت جراحی زیبایی قرار نگرفته باشد مجدد نیاز است که فرد عمل لابیاپلاستی را انجام دهد. برای این منظور شما باید دقت ویژه تری برای انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی داشته باشید؛ چرا که نمیتوانید مجدد ریسک کنید و ممکن است حتی در صورت انتخاب اشتباه آسیب های ناحیه واژن بیشتر هم شود. بنابراین برای جراحی مجدد عجله نکنید و اجازه دهید که ورم و التهابات واژن بعد لابیاپلاستی از بین بروند و بعد از آن حدود سه تا چهار ماه بعد برای جراحی مجدد اقدام نمایید.

اما انتخابی هوشمندانه و با دقت انجام دهید و یک جراح خبره و متخصص را انتخاب کنید. به طور کلی مشکلاتی که فرد را مجبور به جراحی مجدد لابیاپلاستی می کند شامل موارد زیر است:

عدم قرینگی لابیا

بهم ریختگی قرینگی در لابیا یکی از عوارض بزرگ بودن و بیرون زدگی لابیا است که باید در حین عمل جراحی به خوبی اصلاح شود و دو طرف لابیا کاملا یکسان و یک اندازه شوند. در صورتی که بعد از جراحی این مشکل اصلاح نشود و یا به هر دلیلی لابیا دچار عدم قرینگی شود نیاز به عمل مجدد خواهید داشت. در برخی از موارد برش هایی که در این بخش زده می شود به قدری غیر اصولی هستند که مجدد برای ایجاد ظاهر بهتر لابیا نیاز به جراحی ترمیمی خواهد بود.

ممکن است بخشی از لابیا کوچک شود و مقداری از آن باقی بماند . این باقی مانده بعد از جراحی بیرون زده و ظاهر نازیبایی ایجاد می کند که نیاز است مجدد برش و بخیه زده شود.

ترمیم لابیاپلاستی

کوچک شدن بیش از اندازه لابیا

برش بیش از اندازه لابیا باعث کوچک شدن بیش از اندازه آن می شود که در نهایت ظاهر واژن را بسیار بهم ریخته می کند. این عارضه که به آن پنیس می گویند، باعث می شود که ظاهر واژن نا متوازن شده و البته لابیا از حالت استاندارد خارج شوند. در این صورت لابیا بیش از حد بریده شده و کوچک می‌شوند قسمت پایین لابیا بسیار کوچک شده و قسمت بالایی باقی می‌ماند. تکنیکی که جراح برای برش لابیا در نظر می گیرد بسیار مهم است و جراح باید بهترین تکنیک های لابیاپلاستی را برای ایجاد ظاهر زیبا و طبیعی واژن انتخاب نماید. همانطور که اشاره شد همه چیز در لابیاپلاستی به تبحر ، تخصص و تجربه جراح بستگی دارد.

کوچک شدن بیش از اندازه لابیامینور باعث ایجاد خارش ، سوزش و التهاب خواهد شد که در نهایت فرد را با مشکلات و بیماری های زنان نیز همراه می سازد.

باقی ماندن جای بخیه و برش ها

اگر با روش های غیر اصولی این عمل را انجام دهید ممکن است دچار آسیب هایی مانند باقی ماندن اسکار بخیه و برش ها شوید. این عارضه که به شدت در روحیه شما و رضایت شما از ظاهر واژن تاثیر می گذارد در اثر برش ها و بخیه های نادرستی است که در قسمت های حساس واژن زده می شود. لابیاپلاستی با لیزر و بخیه زدن آن با استفاده از نخ های نازک و مخصوص می تواند حجم این آثار را بسیار کم کند و اگر برای اولین بار این جراحی انجام شود نباید به هیچ عنوان اثری از جای جراحی روی واژن باقی بماند که متاسفانه در بسیاری از خانم ها که ناشیانه انتخابی نادرست داشته اند این عارضه دیده می شود.

عدم تحریک پذیری بعد از لابیاپلاستی

در صورتی که شما بعد از لابیاپلاستی تغییراتی در احساسات و میل جنسی خود احساس نمی کنید . ممکن است این به دلیل تکنیک اشتباه و یا عدم توجه به ناحیه کلیتوریس است . جراح باید با تبحر و تخصصی که دارد لابیا را به گونه ای برش بزند که منجر به برجسته سازی ناحیه کلیتوریس و ایجاد حس جنسی بیشتر در خانم ها شود. اگر از تکنیک اشتباه در جراحی لابیاپلاستی استفاده شود ممکن است که فرد تحریک پذیری مناسبی را تجربه نکند. توصیه می شود که حتی همزمان با جراحی لابیاپلاستی تقویت نقطه جی را نیز انجام دهید تا بعد از آن احساس خوشایندی را از رابطه جنسی تجربه کنید.

سخن پایانی

جراحی ترمیم لابیاپلاستی به مراتب حساس تر و مهم تر از جراحی لابیاپلاستی اولیه است و نیاز است که شما در وهله ی اول صبور باشید و برای انتخاب جراح ترمیم لابیاپلاستی عجله نکنید. با دقت از پزشکان و جراحان زیبایی مشاوره بگیرید و متخصص ترین پزشک را برگزینید.

این جراحی نسبت به جراحی اولیه نیاز به مراقبت های بعد از لابیاپلاستی به صورت ویژه دارد؛ چرا که واژن تحریک پذیر تر و حساس تر از گذشته خواهد شد. دقت داشته باشید که اگر انتخاب خوبی برای جراح داشته باشید؛ جای نگرانی نیست و قطعا نتیجه خوشایندی از عمل مجددتان دریافت می کنید.

عمل لابیاپلاستی ترمیمی برای افرادی که دچار وسواس فکری هستند توضیه نمی شود؛ چرا که این دسته افراد در هر صورت از هر نتیجه ای که دریافت می کنند؛ ناراضی خواهند بود.

سوالات متداول جراحی ترمیم لابیاپلاستی

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

2 Responses
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *