Search
Close this search box.
تنگ کردن واژن با ورزش

بهترین تمرینات ورزشی برای تنگ کردن واژن

آنچه می خوانید...

اگر به دنبال راهکارهای غیر جراحی برای تنگ کردن واژن هستید، شاید نام ورزش کگل به گوشتان خورده باشد. تمرینات کگل یا ورزش هایی که برای کف لگن تعبیه شده اند می توانند تاثیرات خوبی روی گشادی واژن داشته باشند.بله این ورزش به شدت روی عضلات کف لگن تاثیر می گذارد و کمک می کند که بافت عضلانی آن تقویت و انقباضات ماهیچه ای در کف لگن خواهد شد. زمانی که عضلات لگن شما ضعیف و بی قدرت باشد طبیعتا دچار افتادگی رحم و یا گشادی واژن خواهید شد. البته در مواردی که شدت بیماری زیاد باشد امکان درمان با روش های غیر جراحی سخت تر و زمان بر تر خواهد بود. اما در هر صورت تاثیر ورزش کگل روی نواحی لگن و اندام آن بر کسی پوشیده نیست و شما می توانید با یک آموزش عالی در این خصوص و آگاهی از وضعیت بدن خود نتیجه ی مطلوبی از آن دریافت نمایید.

ورزش هایی برای تنگ کردن واژن

گشادی واژن علاوه بر نارضایتی جنسی در اعتماد به نفس شما هم تاثیر می گذارد. شاید بعد از نوسان وزنی متوجه شوید که دچار این عارضه شده اید.در هر صورت نیاز است که علت گشاد شدن واژن مشخص شود. ممکن است گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی باشد و یا برخی بیماری های دیگر در ایجاد آن نقش داشته باشند. اگر در سلامت کامل قرار داشته باشید می توانید از ورزش هایی برای تنگ کردن واژن استفاده کنید که عضلات آن را قوی و محکم می کند و باعث می شود که دهانه واژن و اندام های لگن به خوبی منسجم و محکم شوند. تمرینات کگل مفید ترین و موثر ترین روش ها است که در صورت مداومت و انجام صحیح آن تاثیرات چشمگیری را به همراه دارد.

مزایای تمرینات کگل

تمرینات کگل که باعث می شود شما انقباضاتی در ماهیچه های ناحیه کف لگن ایجاد کنید، به منظور درمان بی اختیاری ادرار و یا عدم کنترل مثانه کاربرد دارد، اما این ورزش نه تنها می‌تواند به جلوگیری از نشت ادرار شما کمک کند، بلکه تاثیر خوبی روی کنترل مدفوع و گاز و البته ارتقای کیفیت ارگاسم نیز داشته باشد.

Girl-working-on-his-Fitness

این ورزش کمک می کند که رحم و مثانه و روده شما قوی باشد و به سمت واژن کشیده نشود. در این صورت واژن شما نیز تحت فشار نخواهد بود و دچار گشادی و یا ضعف و شلی نخواهد شد. ورزش کگل برای درمان واژینیسموس هم کاربرد دارد. در ادامه آموزش های لازم برای انجام این تمرینات به تصویر کشیده شده است:

شما می توانید این تمرینات را به حالت نشسته روی صندلی یا دراز کشیده بر روی زمین انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که کپل و ماهیچه های شکمی ریلکس باشند. اگر دراز می کشید باید کاملا پشت شما صاف باشد و دست هایتان را کنار خود به صورت صاف قرار دهید. سر خود را پایین نگه دارید تا از خسته شدن گردن خود جلوگیری کنید.

تمرین کگل
عضلات کف لگنی خود را به مدت 5 ثانیه بفشارید.

شما قصد ندارید این عضلات را با فشار بیش از حد بر روی آنها، زیادی خسته کنید. اگر 5 ثانیه برای شما باز هم زیاد است، می توانید دو تا سه ثانیه بر روی آنها فشار وارد آورید.انجام این تمرینات توسط بهترین جراح تنگ کردن واژن توصیه می شود.

کگل
عضلات کگلی خود را بکشید.

انجام یک ست ده تایی این تمرین حدوداً 50 ثانیه طول می کشد. کپل های خود را بکشید و پاهای خود را بالا و پایین ببرید. این موقعیت را برای 5 ثانیه نگه دارید و سپس آن را آزاد کنید.

کگل
حداقل 3-4 ست تمرینات کگل را در روز انجام دهید.

باید 3-4 بار در روز تمرینات انجام شوند. انجام آنها مدت زمان زیادی طول نمی کشد. شما می توانید این تمرینات را در صبح، بعد از ظهر و شب انجام دهید.

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *