Search
Close this search box.
بهترین زمان لابیاپلاستی

بهترین زمان جراحی لابیاپلاستی

آنچه می خوانید...

جراحی لابیاپلاستی که محبوب و پر طرفدار است ،نیاز به بررسی و پیش زمینه های بسیاری دارد. اگر تصمیم به انجام این جراحی داشته باشید باید در وضعیت و موقعیت مناسبی باشید که بتوانید این عمل زیبایی را با اطمینان خاطر انجام دهید و دوره نقاهت بعد از آن را نیز به راحتی پشت سر بگذارید. بهترین زمان جراحی لابیاپلاستی با توجه به شرایط و وضعیت هر فرد متفاوت است و در این مطلب سعی داریم که شرایط مختلفی که ممکن است مانع از انجام این جراحی شود را خاطر نشان نماییم. با ما همراه باشید

بهترین زمان لابیاپلاستی

به طور کلی شما از نظر سن، سلامت ، وضعیت و موقعیت زمانی که در آن قرار دارید مورد بررسی و معاینه قرار می گیرید. ممکن است شما در دوران مجردی بخواهید این جراحی را انجام دهید و یا اینکه در دوران بعد از ازدواج قرار داشته باشید. با توجه به موقعیت شما تصمیم گیری درباره بهترین زمان انجام جراحی لابیاپلاستی گرفته می شود. به طور کلی انجام جراحی لابیاپلاستی در موقعیت های زیر وجود دارد :

لابیاپلاستی در دوران مجردی

انجام جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره هیچ ممانعتی ندارد و فرد می تواند بدون آسیب به پرده بکارت این عمل زیبایی را انجام دهد. از آنجا که جای بخیه و برش های جراحی باقی نمی ماند می تواند به عنوان یک عمل خصوصی نزد بیمار باقی بماند. اگر احساس می کنید که ممکن است بعد از ازدواج مشکلاتی با همسر آینده در رابطه با دلیل انجام آن داشته باشید می توانید تا بعد از ازدواج صبر کنید. البته این جراحی یک عمل کاملا خصوصی است که نیازی به بیان آن نیست و شما می توانید تصاویر قبل و بعد از عمل را به صورت محرمانه نزد خود نگهداری نمایید. در هر صورت جراحی لابیاپلاستی مشکلی در بکارت شما ایجاد نمی کند و امروزه بسیاری از خانم های مجرد این جراحی زیبایی واژن را انجام می دهند.

لابیاپلاستی در زنان باردار

اگر باردار هستید و یا تصمیم دارید که به تازگی باردار شوید بهتر است که این جراحی را بعد از زایمان انجام دهید. به دلیل تغییرات هورمونی شدیدی که در بدن وجود دارد ممکن است که اولا جراحی لابیاپلاستی برای شما دردناک و ناراحت کننده باشد، دوما مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با توجه به وضعیت بارداری برایتان دشوار خواهد بود. عامل بازدارنده ی بعدی تغییراتی که در دوران بارداری روی واژن اعمال می شود. برخی از خانم ها بعد از دوران بارداری و زایمان دچار تغییراتی در ظاهر واژن می شوند، ممکن است تیرگی واژن شدید تر شود و لابیا بزرگ تر شوند. از این رو اگر تصمیم به انجام جراحی لابیاپلاستی دارید و می خواهید به زودی باردار شوید حتما بعد از زایمان این عمل را انجام دهید که نتیجه آن بهتر و موفق تر باشد.

لابیاپلاستی در سنین بالا

انجام جراحی لابیاپلاستی هر چند که به عنوان روشی برای افزایش میل جنسی و ارتقای کیفیت روابط زناشویی است اما در بزرگ سالی و سنین بالاتر می تواند به عنوان عملی درمانی برای از بین بردن لابیا بیرون زده و بزرگ که دردناک و آزار دهنده هستند به کار گرفته شود. بهترین سن لابیاپلاستی در دوران جوانی و میان سالی است. در هر صورت انجام این جراحی در سنین 25 تا 40 سالگی مرسوم تر است و اگر تصمیم به انجام آن دارید بهتر است شرایط سنی خود را نیز در نظر بگیرید. انجام جراحی لابیاپلاستی در خانم هایی با سن بالا کیفیت و موفقیت عمل را تحت تاثیر قرار می دهد.

لابیاپلاستی در قاعدگی

زمان انجام جراحی لابیاپلاستی باید با توجه به چرخه قاعدگی تان تنظیم شود. شما باید بلافاصله بعد از پریود عمل لابیاپلاستی را انجام دهید. در صورتی که لابیاپلاستی با پریود شما تداخل داشته باشد ممکن است که روند جراحی را با مشکل مواجه کند و یا آن را مختل نماید. چرا که خونریزی از واژن تمرکز بهترین جراح زیبایی واژن را از انجام عمل ظریف و با دقت خارج می کند.

نتیجه گیری

عمل لابیاپلاستی یکی از جراحی های زیبایی واژن است که بر خلاف ظاهر ساده ای که دارد بسیار پیچیده و حساس است و فرد باید در شرایط ایده آل و زمان مناسب آن را انجام دهد. مراقبت های بعد از جراحی از مهم ترین مسائل در کسب نتیجه ایده آل است که در صورت عدم توجه به آن و یا قرار گرفتن در موقعیتی که نتوان به خوبی آن را انجام داد نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از شرایط مانند بارداری و زایمان، سن بالا ، قرار داشتن در دوره قاعدگی و … از عواملی است که باید قبل از انجام جراحی لابیاپلاستی به آن توجه نمود و نسبت به آن با بهترین جراح لابیاپلاستی مشورت کرد.

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *