Search
Close this search box.
جراحی کلیتوریس

جراحی زیبایی کلیتوریس

آنچه می خوانید...

پزشکان برای کوچک تر کردن کلاهک کلیتوریس، بافت کلاهک کلیتوریس را کاهش می دهند. این امر چین پوستی کلیتوریس را که فوق العاده حساس است را می پوشاند و از آن محافظت می کند. کلاهک کلیتوریس برخی از افراد اندازه بزرگی دارد که برایشان آزار دهنده می باشد. برخی دیگر ممکن است بخواهند حس بیشتری در کلیتوریس خود ایجاد کنند. کاهش کلاهک کلیتوریس راه حل خیلی خوبی برای برطرف کردن این مشکلات می باشد.

جراحی کلیتوریس

هودکتومی چیست؟

هودکتومی یا کاهش بافت کلاهک کلیتوریس، بافت اضافی را از چین‌های پوستی که کلیتوریس شما را پوشانده و از آن محافظت می‌کند، را از بین می‌برد. در اصل این چین های پوستی کلاهک کلیتوریس شما هستند و با انجام هودکتومی می توان بافت های اضافی آن را از بین برد.

هودکتومی نوعی جراحی پلاستیک یا زیبایی می باشد. جراحی پلاستیک، جراحی است که طی آن بخشی از بدن شما را بازسازی می کنند. جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که باعث تغییر و بهبود ظاهر اعضای بدن شما می شود.

کلیتوریس و کلاهک کلیتوریس چیست؟

کلیتوریس و کلاهک کلیتوریس بخشی از سیستم تولید مثل زنان می باشد. لبه های کوچک (لبه های داخلی که دهانه واژن شما را احاطه کرده اند) در نقطه ای به هم رسیده اند و برآمدگی کوچکی را تشکیل داده  اند که نام آن کلیتوریس است.

قسمت بیرونی کلیتوریس که شما می توانید آن را لمس کنید، کلاهک است. کلیتوریس شما حاوی هزاران سلول عصبی حسی است به همین دلیل آن یک اندام بسیار حساس می باشد. این عضو در بدن زنان نقش بسیار مهمی در رسیدن به ارگاسم دارد.

کلاهک کلیتوریس شما چین خوردگی پوست است که از کلیتوریس شما محافظت می کند. در زمان معاشقه زمانی که تحریک می‌شوید، کلیتوریس شما متورم می‌شود. تورم، باعث می شود که کلاهک کلیتوریس شما باز شود.

اگر کلاهک کلیتوریس وجود نداشته باشد، کلیتوریس شما نسبت به لمس و مواد محرک، بیش از حدی ک باید، حساس خواهد بود، مانند حساسی بیش از حد نسبت به اصطکاک ناشی از ساییده شدن لباس به آن، که می تواند بسیار دردناک باشد. کلاهک کلیتوریس شما مایع روان کننده ای به نام سبوم می سازد که به آن کمک می کند به آرامی روی کلیتوریس شما سر بخورد. این عملکرد شبیه به پوست کلاهک آلت تناسلی مردان است که نوک آلت تناسلی را می پوشاند.

نتیجه هودکتومی چیست؟

در برخی از افراد، کلاهک کلیتوریس بزرگ می باشد و دارای بافت اضافی است. انجام هودکتومی این پوست یا بافت اضافی را از بین می برد. پزشکان به این نوع جراحی زیبایی، ژنیتوپلاستی زنانه نیز می گویند این عمل توسط بهترین جراح لابیاپلاستی تهران قابل انجام است.

افراد مناسب جراحی هودکتومی

شما می توانید هودکتومی  را انجام دهید اگر می‌خواهید:

  • مشکلاتی که از بدو تولد خود در کلیتوریس داشته اید را رفع کنید.
  • ظاهر اندام تناسلی خود را بهتر کنید.
  • لذت جنسی خود را افزایش دهید و دسترسی به کلیتوریس را آسان تر کنید.

آیا هودکتومی میزان حساس بودن کلیتوریس را افزایش می دهد؟

هودکتومی به خودی خود میزان حساسیت کلیتوریس را افزایش نمی دهد. این روش باعث می شود کلیتوریس شما بیشتر در دسترس قرار بگیرد و آن را به یک ناحیه که بسیار حساس است، نزدیک می کند. دسترسی بیشتر به کلیتوریس شما مانند عمل تقویت نقطه جی می تواند منجر به افزایش احساس جنسی در شما شود.

برای انجام هودکتومی باید به ، بهترین متخصص زنان و یا نتخصص زیبایی مراجعه کنید. کلیتوریس یک ناحیه بسیار حساس می باشد.

روند جراحی هودکتومی

جراحی هودکتومی یک عمل سرپایی است که حدود یک ساعت طول می کشد. بعد از جراحی شما می توانید همان روز به خانه بروید. در طی جراحی می توانید بیدار بمانید و از پزشکتان بخواهید از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه درمان استفاده کند. همچنینن می توانید در خواست بیهوشی عمومی کنید که باعث می شود بخوابید و جراحی را متوجه نشوید.

برخی متخصصان گاهی اوقات لابیاپلاستی را همزمان با هودکتومی انجام می دهند. لابیاپلاستی پوست اضافی لابیا مینور (لبه‌های کوچک) را برش می‌دهد تا شکل آنها را تغییر دهد و نحوه قرار گرفتن آنها در لابیا ماژور (لب‌ههای بزرگ) که اطراف واژن شما را احاطه کرده‌اند، بهبود بخشد. این روش به لابیاها ظاهری یکنواخت یا متقارن می دهد.

در طی جراحی، متخصص شما:

  • ابتدا لابیاپلاستی را (در صورت تمایل) انجام می دهد.
  • پوست اضافی کلاهک کلیتوریس را برش می دهد و بر می دارد و در عین حال مراقب است که آسیبی به بافت و اعصاب کلیتوریس شما وارد نشود.
  • در آخر محل برش و زخم ها را بخیه می زند.

عوارض هودکتومی چیست؟

در موارد نادر، جراح شما ممکن است بیش از حد بافت کلاهک کلیتوریس شما را برش دهد و یا کمتر از آنچه که باید بردارد. اگر جراح بافت کلاهک کلیتوریس شما را کمتر بردارد، ممکن است به روش دیگری برای برداشتن بافت بیشتر نیاز داشته باشید. اما برای زمانی که بافت بیشتنر بربداشته می شود، متاسفانه راهی حد وجود ندارد.

سایر عوارض هودکتومی عبارت اند از:

  • خونریزی و کبودی.
  • عفونت
  • آسیب رسیدن به سلول های عصبی

مراقبت های بعد از هودکتومی

انتظار کمی درد، تورم و ناراحتی پس از جراحی را داشته باشید. ممکن است متخصص شما بخواهد تا یک هفته فعالیت هایتان را کاهش دهید و فقط استراحت کنید. بهبودی پس از هودکتومی که بدون لابیاپلاستی انجام شده، اغلب زودتر اتفاق می افتد.

تورم باید حداقل در شش هفته بهبود یابد، اما در مواردی ممکن است تا بیش از شش ماه آن ناحیه همچنان متورم به نظر برسد.

انجام مراحل زیر می توانند روند بهبودی شما را تند تر کنند:

  • یک بسته یخ را روی لباس زیر خود به مدت 20 دقیقه بر روی آن ناحیه قرار دهید. بسته یخ را به مدت 20 دقیقه بردارید و سپس تکرار کنید.
  • مدت زمان دوش گرفتن را کم کنید و یا اصلا حمام نکنید و به آرامی ناحیه جراحی را خشک کنید.
  • پس از استفاده از سرویس بهداشتی ناحیه را کاملا خشک کنید (دستمال را محکم نکشید).
  • آنتی بیوتیک ها و مسکن ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • برای جلوگیری از تحریک ناحیه و مالش لباس به آن، لباس های گشاد بپوشید.
  • به مدت چهار تا شش هفته رابطه جنسی نداشته باشید و از تامپون استفاده نکنید.

چه نتایجی را می توانید بعد از جراحی هودکتومی انتظار داشته باشید؟

اکثر افرادی که با هودکتومی عمل جراحی لابیاپلاستی را هم انجام می دهند، از نتایج جراحی خود بسیار راضی هستند. این روش می تواند ظاهر و راحتی اندام تناسلی بیرونی شما را بهبود بخشد.

اگر بعد از جراحی موارد زیر را تجربه کردید باید هرچه سریع تر با پزشک متخصص خود تماس بگیرید:

  • خونریزی، تورم یا کبودی بیش از حد
  • تهوع و استفراغ
  • احساس درد شدید
  • علائم عفونت، مانند ترشحات بدبو یا داشتن تب.
دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *