Search
Close this search box.
عمل لابیاپلاستی

جراحی پرینورافی یا پرینوپلاستی چیست؟

آنچه می خوانید...

امروزه انواع جراحی های زیبایی واژن پر طرفدار و محبوب شده اند. این موضوع به خصوص در افرادی که از مشکلات جنسی رنج می برند از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از جراحی های زیبایی در حوزه ی زنان پرینورافی یا عمل زیبایی واژن  است که به انواع مختلف و در سطوح مختلفی از آسیب دیدگی واژن انجام می شود. پرینوپلاستی کمک می کند که بافت آسیب دیده واژن به خوبی بازسازی و ترمیم شود و ظاهر آن جوانسازی و زیبا گردد. در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین جراح پرینوپلاستی آشنا سازیم و اطلاعاتی مفید در مورد این عمل زیبایی واژن در اختیارتان قرار دهیم.

پرینورافی

جراحی پرینه معمولا در خانم هایی که تحت زایمان طبیعی قرار گرفته اند و یا به دلایل دیگر دچار آسیب در ناحیه پرینه شده اند انجام می شود، پرینورافی جزو جراحی هایی است که روی تنگ کردن واژن و رفع مشکلاتی که در ناحیه تناسلی ایجاد می شود تمرکز دارد و بیشتر سعی در این دارد که بافت آسیب دیده ناحیه پرینه را بازسازی و ترمیم نماید. در واقع باید گفت نوعی روش درمانی است که نتایج زیبایی را به دنبال دارد. طی این جراحی اگر پرینه دچار پارگی یا بیرون زدگی شده باشد اصلاح شده و در واژن دیواره ها را به هم نزدیک می کنند تا نتیحه دلخواه را بدست آید. مسائلی چون بوی بد واژن و یا عفونت هایی که در این ناحیه رخ می دهد را می توانند از طریق پرینورافی حل کنند. معمولا جراحی پرینورافی با سایز جراحی های زیبایی واژن انجام می شود.

ناحیه پرینه کجاست؟

پرینه در واژن فاصله بین مقعد تا ورودی واژن محسوب می شود که در برخی موارد مانند فشار به رحم و یا انجام جراحی روی واژن و زایمان طبیعی دچار آسیب می شود . گاهی این آسیب به قدری شدید است که علاوه بر زیبایی ظاهری واژن مشکلات بیرون زدگی و یا پارگی را برای فرد به همراه دارد که به شدت این ناحیه را دردناک می کند. از این رو طی جراحی پرینه می توان اصلاحات لازم را روی آن انجام داد.

جراحی پرینورافی با لیزر

برای جراحی پرینوپلاستی یا پرینورافی بهترین اقدام استفاده از لیزر در جراحی است که سرعت عمل بالا و دقت ویژه ای حین عمل به جراح می دهد. از این رو می توان به عنوان یک روش بسیار موثر از آن استفاده کرد و نتایج خوبی را هم دریافت نمود. استفاده از لیزر به روش های مختلفی در زیبایی واژن مورد استفاده قرار می گیرد.

در یک تکنیک لیزر در سطح واژن تاثیر می گذارند و باعث می شوند واژن از خشکی و سوزش بیفتد. در واقع تاثیر اینها سطحی بوده و تمام مشکلاتی که در سطح مطرح است را مورد درمان قرار می دهد. استفاده از لیزر در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند آسیب ها و جراحات ایجاد شده را درمان کند، بدر سایر تکنیک ها استفاده از لیزر در قسمت های عمیق تری از واژن به کار گرفته می شود مانند تنگ کردن واژن با لیزر .

لیزر ها با تاثیرات و عملکردهای مختلف کمک می کنند که برش های لازم در جراحی زده شود و یا اینکه استفاده از اشعه آن برای تنگ کردن یا سفید کردن واژن مورد استفاده قرار می یگرد.

برای جراحی پرینوپلاستی استفاده از لیزر برای ایجاد برش های دقیق در ناحیه پرینه استفاده می شود . جراح سعی دارد که فرم ایده آل تر و مناسب تری را ایجاد نماید و تمامی آسیب های این ناحیه را به خوبی ترمیم نماید. این جراحی ممکن است ساعت ها طول بکشد و یا اینکه بسیار ساده باشد اما در نهایت بعد از تمامی تغییرات ایجاد شده در پرینه بخش های مورد جراحی بخیه زده می شود و عمل پرینوپلاستی پایان می یابد.

علل انجام عمل پرینورافی

همانطور که بیان شد دلیل اصلی برای انجام این جراحی زایمان های طبیعی با نوزادان درشت است که طی عمل جراح مجبور به برش ناحیه پرینه است. اما متاسفانه در برخی از شرایط امکان اصلاح پرینه وجود ندارد و جراح مجبور است که در شرایط سخت این ناحیه را بخیه بزند. مادران معمولا بعد از دوره نقاهت متوجه آسیب های ناحیه پرینه می شوند که نیاز به درمان دارند. افزایش سن نیز از مواردی است که در آسیب پرینه تاثیر گذار خواهد بود. به طور کلی عوامل تاثیر گذار در آسیب پرینه شامل موارد زیر خواهد بود:

1. زایمان های طبیعی متعدد
2. افزایش سن
3. شروع دوره یائسگی
4. کاهش هورمون های جنسی که برای حفظ طراوت جنسی ناحیه تناسلی نقشی اساسی دارند.

عوامل ذکر شده باعث می شود که پرینه شل و افتاده شود و یا در برخی از موارد آسیب های ظاهری دیگری را شامل شود.

نکاتی کلی در خصوص انجام عمل پرینورافی

1. انجام آزمایشات لازم جهت بررسی سلامت واژن و بررسی مشکلات احتمالی نیاز است ممکن است جراح برای شما سونوگرافی یا تست پاپ اسمیر تجویز نماید و یا اینکه در یک دوره درمان های عفونت واژن را لحاظ نماید.

2.مراقبت از بخیه ها بعد از جراحی بسیار مهم هستند و شما باید بعد از جذب آن ها نیز مراقب این قسمت باشید که فشار زیادی به آن وارد نشود.

3. برای بازگشت حالت ارتجاعی واژن و یا تنگ کردن واژن آن به صورت همزمان با جراحی پرینه با جراح خود مشورت نمایید. مساله ارگاسم در بانوان امروزه بسیار مورد توجه است.

5. پرینه به فاصله ای که بین واژن و مقعد وجود دارد گفته می شود و این ناحیه را تحت جراحی زیبایی قرار می دهد.

بهترین جراح پرینوپلاستی کیست؟

بهترین جراح پرینوپلاستی کسی است که بتواند به شما مشاوره ای صادقانه ارائه دهد و با دقت مشکلات ناحیه واژن را بررسی نماید. ایشان باید هنر و تجربه کافی برای بازسازی ظاهر واژن را در اختیار داشته باشند و بتوانند از بهترین و به روز ترین تکنیک های ارائه شده برای ایجاد زیبایی و از بین بردن آسیب های ناحیه پرینه کمک بگیرد. بهترین جراح پرینوپلاستی به شما کمک می کند که آسیب های جسمی و روحی تان ترمیم یابد تا بتوانید بعد از زایمان ارگاسم و رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید. ایشان می توانند به صورت همزمان تزریق چربی در واژن و یا تقویت نقطه جی را نیز لحاظ نمایند.

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

2 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *