Search
Close this search box.
اقدامات قبل لابیاپلاستی

اقدامات قبل لابیاپلاستی که پیش از عمل باید بدانید!!

آنچه می خوانید...

اقدامات قبل لابیاپلاستی در آماده‌ شدن برای عمل و بهبود نتایج جراحی بسیار اهمیت دارد. علاوه بر انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی و پزشک زنان خوب باید مواردی نیز جهت نتیجه بخش بودن عمل و رضایت کامل از نتایج را انجام داد و رعایت کرد. در این مقاله به طور کامل درباره این موارد و کارهایی که قبل از لابیاپلاستی نباید انجام داد، توضیحاتی داده شده است.

مهم_ترین اقدامات قبل لابیاپلاستی (1)

مهم‌ترین اقدامات قبل لابیاپلاستی

رعایت اقدامات قبل از لابیاپلاستی، در اثربخش بودن جراحی لابیاپلاستی موثر بوده و کمک می کند بهترین نتایج لابیاپلاستی را به دست آورید. اقدامات قبل از لابیاپلاستی جهت تجربه جراحی ایمن و موفق انجام می‌شوند. در این متن، به مرور این اقدامات خواهیم پرداخت.

✅مشاوره با جراح

در طول جلسات مشاوره، به آرامش و با اطمینان از خود، در مورد اهداف، انتظارات و هرگونه نگرانی که ممکن است در ذهن شما باشد، با جراح خود صحبت کنید. او آناتومی بدن شما را به دقت ارزیابی می‌کند و اطلاعاتی جامع و ضروری در مورد جزئیات این جراحی را برای شما فراهم می‌کند که باید به آنها توجه و تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح لابیاپلاستی در تهران

✅ارزیابی پزشکی

توجه کنید، وقتی به بهترین جراح لابیاپلاستی مراجعه می‌کنید، سلامت عمومی شما به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد، چراکه برای یک جراح حرفه‌ای، این اقدام از جمله مهم‌ترین مراحل قبل از لابیاپلاستی است. برای اطمینان از سلامتی کلی یک بررسی پزشکی جامع انجام می‌دهد. این بررسی ممکن است شامل بررسی سوابق پزشکی، معاینه فیزیکی و احتمالاً آزمایشات باشد.

به عنوان مثال بررسی می کند که پیش از عمل، به تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی مبتلا نباشید.

✅ترک سیگار و الکل

توصیه می شود قبل از عمل سیگار نکشید، زیرا عدم مصرف سیگار بر بهبودی سریع بعد از عمل تاثیر دارد. همچنین مصرف الکل را به حداقل برسانید.

✅آماده کردن محل استراحت

حتما لباس های گشاد و راحت و بالش مناسب را پیش از عمل آماده کنید، که بعد از عمل با استفاده از این لوازم، سریع دراز بکشید و استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونگی خوابیدن و نشستن بعد از لابیاپلاستی

✅مراقبت از پوست لابیاها

حتما از یکماه قبل از عمل از محصولات حاوی اسانس و مواد عطری چون لوسیون، پماد در ناحیه تناسلی و محصولات شوینده واژن خودداری کنید. زیرا ممکن است پوست لابیاها نسبت به آن آلرژی داشته و مشکلاتی در حین عمل ایجاد کند.

✅عدم بارداری

عمل لابیاپلاستی برای مادران و جنین خطرناک بوده و در خونرسانی مشکل ایجاد می کند. به همین دلیل حتما قبل عمل لابیاپلاستی دقت کنید که باردار نباشید.

✅انجام آزمایش های لازم

آنالیز CBC (شمارش کامل سلول‌های خونی) یکی از مهم‌ترین آزمایشات قبل از لابیاپلاستی است که برای بررسی سلامت عمومی، تجزیه و تحلیل گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها، و همچنین تحلیل بیماری‌هایی که بر سلول‌های خونی تأثیر می‌گذارند؛ مانند کم‌خونی، اختلالات انعقادی خون و تالاسمی مینور انجام می‌شود.

 هموگلوبین باید بالاتر از ۱۰ باشد و آزمایش انعقاد خون باید نرمال باشد. این آزمایش باید حداقل ۷ تا ۱۰ روز قبل از عمل لابیاپلاستی انجام شود.

در صورتی که بانوان زیر 40 سال از داشتن دیابت خود مطمئن هستند، نیازی به تست دیابت نیست.  هر فرد نیازهای مختلفی دارد و آزمایش‌های قبل از جراحی برای هر فردی متفاوت است. برای افرادی که با عفونت مکرر مواجه هستند، ابتدا باید تست پاپ اسمیر انجام شود تا دلیل عفونت مشخص شود و سپس به لابیاپلاستی پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: کاندید مناسب لابیاپلاستی 

✅رعایت بهداشت

حتما بهداشت ناحیه تناسلی را پیش از عمل رعایت کنید، زیرا هر گونه عدم رعایت بهداشت سبب بروز عفونت و عوارض بعد از لابیاپلاستی می شود. با حوله نرم واژن را خشک کنید و لباس زیر خود را روزانه عوض کنید.

در صورتی که مشکل یبوست دارید، با تجویز پزشک داروی درمان یبوست مصرف کنید.

✅مصرف دارو 

حتما از 3 روز تا یک هفته قبل از عمل داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب نظیر پراسوگرل ها، آسپرین، کلوپیدوگرل‌ها، پراسوگرل‌ها، پرزانتین، هپارین‌ها، زارلتو، پراداکسا و دیگر داروهای رقیق‌کننده‌ خون و همچنین داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی نباید مصرف شوند.

کارهای ممنوعه قبل لابیاپلاستی

قبل از لابیاپلاستی چه کارهایی نباید انجام داد؟

پیش از لابیاپلاستی جهت داشتن عملی خوب و نتیجه بخش، حتما موارد زیر را رعایت کنید و کارهای زیر را انجام ندهید. تمامی موارد زیر برای رعایت بهداشت واژن و پیشگیری از بروز عفونت در واژن است. کارهایی چون:

✔از یک هفته قبل از لابیاپلاستی از رفتن به استخر و خوابیدن  و نشستن در وان حمام خودداری کنید.

✔به هیچ عنوان روز قبل از لابیاپلاستی شیو نکنید و اصلاح لابیاپلاستی را چند روز قبل از عمل انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اصلاح قبل از لابیاپلاستی

✔حتما روز قبل از عمل دوش بگیرید و واژن خود را با شوینده های بدون عطر بشویید.

✔توصیه می شود که 24 ساعت الی 72 ساعت قبل از لابیاپلاستی، رابطه جنسی نداشته باشید.

✔حتما مصرف دخانیات یا نوشیدنی های الکی از 3 روز قبل از عمل قطع کنید.

✔از یک هفته قبل از عمل هیچ داروی رقیق کننده خون چون آسپرین مصرف نکنید.

خلاصه

اقدامات قبل از لابیاپلاستی در آماده‌ شدن برای عمل و بهبود نتایج جراحی بسیار اهمیت دارد. این اقدامات شامل مراجعه به متخصص زنان، بررسی دقیق وضعیت فیزیکی و بهداشتی شما، بحث در مورد انتظارات و اهداف از لابیاپلاستی، و آشنایی کامل با جزئیات و ریسک‌های مرتبط با جراحی است.

همچنین، پزشک ممکن است آزمایش‌های لازم را انجام دهد و راهنمایی‌هایی در مورد محدودیت‌های قبل از جراحی، مصرف داروها و نکاتی که باید پس از عمل رعایت شوند، ارائه دهد. این اقدامات باعث می‌شود که فرآیند لابیاپلاستی با موفقیت و بدون مشکلات اضافی پیش برود و نتایج به دست آمده، تحت تأثیر مثبت این اقدامات، بهبود یابد.

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *