Search
Close this search box.
ارگاسم خانم ها

ارگاسم یا ارضا شدن خانم ها !!

آنچه می خوانید...

ارگاسم یا برانگیختگی جنسی احساسی است که بعد از رابطه جنسی و یا حین آن ایجاد می شود و در حقیقت اوج احساسات در رابطه جنسی می باشد که فرد بیشترین لذت از آمیزش را تجربه می کند.برخی از خانم ها برای رسیدن به این احساس با مشکلاتی همراه هستند و یا هرگز آن را تجربه نمی کنند. زنانی که مشکلات ارگاسم دارند و در مورد این مشکلات احساس ناراحتی زیادی می کنند ممکن است به آنورگاسمی مبتلا شوند که در این رابطه نیاز است تا به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه و روش های درمان را پیش بگیرد.

تجربه ی ارگاسم در خانم ها با یکدیگر متفاوت است و همینطور شدت ارگاسم متفاوت است. همچنین، برای هر فردی، ارگاسم می تواند از زمانی به زمان دیگر تفاوت داشته باشد ، برخی در اولین لحظات رابطه جنسی و برخی در اواخر آن این احساس را تجربه می کنند.نوع و میزان تحریک مورد نیاز برای رسیدن به ارگاسم در خانم ها متفاوت است و این احساس در آن ها کاملا منحصر به فرد می باشد.

ارگاسم خانم ها

چه عواملی باعث اختلال در ارگاسم می شود؟

عوامل متعددی ممکن است منجر به آنورگاسمی شود از مهم ترین آن ها می توان به میزان علاقه در رابطه یا صمیمیت، عوامل فرهنگی، شرایط فیزیکی یا پزشکی و داروهایی که مصرف می شود اشاره کرد. برخی از روش های درمانی برای این مساله می تواند مفید باشد که این موارد شامل آموزش در مورد تحریک جنسی، دستگاه های تقویت جنسی، درمان فردی یا زوجی و داروها است.

اختلال ارگاسم یکی از مشکلات ارگاسم در خانم ها است به آن معنا که خانمی توانایی آن را دارد اما بنا به دلایلی که ذکر شد نمی تواند آن را تجربه کند. عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم آنورگاسمی نامیده می شوند که توسط بهترین جراح زیبایی واژن قابل درمان خواهد بود.

برانگیختگی جنسی و ارگاسم واکنش های پیچیده ای به عوامل مختلف فیزیکی، عاطفی، حسی و روانی است. مشکلات در هر یک از این زمینه ها می تواند بر توانایی شما برای بهبود ارگاسم تأثیر بگذارد.مهم ترین عوامل اختلال ارگاسم شامل موارد زیر است:

  • تجارب گذشته، رفتارها، پس زمینه یا رفاه ذهنی ممکن است به مشکلات ارگاسم کمک کند. این شامل:
  • سوء استفاده جنسی یا عاطفی در گذشته
  • عدم آگاهی در مورد تحریک یا تعاملات جنسی
  • نداشتن اندام ایده آل
  • احساس گناه یا خجالت در رابطه جنسی
  • باورهای فرهنگی یا مذهبی در مورد رابطه جنسی
  • عوامل استرس زا، مانند مشکلات مالی یا از دست دادن یکی از عزیزان
  • شرایط سلامت روان، مانند اضطراب یا افسردگی
  • فقدان صمیمیت عاطفی
  • درگیری های حل نشده
  • عدم بیان نیازها و ترجیحات جنسی
  • خیانت یا نقض اعتماد
  • خشونت شریک جنسی و یا اعمال خشونت در رابطه جنسی
  • اختلال عملکرد جنسی شریک، چنین شریک مرد مبتلا به اختلال نعوظ
  • مشکلات فیزیکی

طیف گسترده ای از بیماری ها، تغییرات فیزیکی و داروها نیز وجود دارند که همگی باعث می شوند تا خانم احساس خوبی برای تجربه ارگاسم در اختیار نداشته باشد. مثلا افرادی که به دیابت، مثانه بیش فعال یا مولتیپل اسکلروزیس – مبتلا هستند نسبت به یک فرد معمولی کمتر به اوج لذت جنسی میر سد. همچنین خانم هایی که در طول جراحی های زنان دچار آسیب شده اند یا در نقاهت بعد از عمل سر می کنند این احساس ایجاد نمی شود، جراحی های زنان مانند هیسترکتومی یا جراحی سرطان، ممکن است بر توانایی ارگاسم تأثیر بگذارد.

مصرف برخی از داروهای شیمیایی نیز در اختلال ارگاسم نقش دارند، از جمله داروهای فشار خون، داروهای ضد روان پریشی، آنتی هیستامین ها و داروهای ضد افسردگی باعث سرکوب شدن میل جنسی و برانگیخته شدن حین آن می شود.

مصرف بی رویه سیگار و الکل نیز در این اختلال نقش دارد، الکل سیستم عصبی را سرکوب می کند و ممکن است توانایی ارگاسم را با مشکلاتی همراه سازد،سیگار کشیدن می تواند جریان خون را در اندام های جنسی شما محدود کند و بر توانایی شما برای ارگاسم تأثیر بگذارد.

تغییرات مرتبط با افزایش سن در بدن تغییرات در بدن پس از یائسگی یا بعد از آن ممکن است به انواع مختلفی از اختلالات جنسی کمک کند.

علائم اختلال در ارگاسم

ارگاسم در حقیقت احساس لذت شدید در فعالیت جنسی است که برای فرد تحریک کننده و لذت بخش می باشد.

دخول واژینال در حین رابطه جنسی به طور غیر مستقیم باعث تحریک کلیتوریس می شود. اما ممکن است این تحریک کافی برای ارگاسم نباشد. بسیاری از زنان ممکن است برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک مستقیم دستی یا دهانی کلیتوریس داشته باشند.

اختلال در ارگاسم دارای علائم زیر است :

  • ارگاسم تاخیری
  • عدم ارگاسم
  • ارگاسم کمتر
  • ارگاسم با شدت کمتر

کلیه موارد ذکر شده شامل اختلال در ارگاسم می شود که در در نهایت باید درمان و یا کنترل گردد.

آنورگاسمی اگر درمان نشود باعث می شود که اختلالات ارگاسم در خانم ها دائمی شود. ممکن است این عارضه در اثر یک شوک یا مشکل درروزمره ایجاد شود که موقتی بوده و قابل درمان است.

ارگاسم یک وضعیت روانی در فرد ایجاد می کند و تا زمانی که فرد آن را تجربه نکرده باشد توصیف آن برای خانم دیگر دشوار است، در مقابل زنانی که همیشه در طول روابط جنسی به ارگاسم نمی رسند ممکن است آن را ناراحت کننده نبینند و یا کمبود آن را احساس نکنند. در این صورت عدم ارگاسم اختلال محسوب نمی شود و تا زمانی که فرد از رابطه جنسی خود راضی است نیازی به درمان وجود ندارد.

اما دسته ای از خانم ها که این احساس را تجربه کرده اند با ایجاد اختلال در بروز آن احساس ناخوشایند و سرخوردگی خواهند کرد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در مواردی که فرد احساس نگرانی یا خطر می کند نیاز است که به پزشک مراجعه و شیوه های درمانی را پیش بگیرد.در زنانی که احساس ناخوشایند، سرخوردگی و افسردگی بعد از رابطه جنسی دارند نیز مراجعه به بهترین متخصص زنان برای درمان اختلالات جنسی توصیه می شود. در برخی از موارد با انجام جراحی لابیاپلاستی، سفید کردن واژن و یا برخی از جراحی های زیبایی دیگر مانند تنگ کردن واژن مشکلات جنسی بر طرف شده و فرد به خوبی ارگاسم را تجربه می کند.

زنانی که آنورگاسمی را تجربه می کنند ممکن است یک یا چند مشکل جنسی مرتبط داشته باشند. اینها ممکن است به مشکل ارگاسم کمک کنند یا آن را پیچیده کنند. این شرایط عبارتند از:

مشکلات در تحریک جنسی

تمایل کم یا بدون تمایل به رابطه جنسی

درد ناشی از رابطه جنسی یا سایر تحریکات جنسی

خشکی واژن یا فرج

سفت شدن غیر ارادی واژن (واژینیسموس)

دکتر پوپک یحیوی

دکتر پوپک یحیوی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ مدارک تخصصی نازایی از موسسه رویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *